9. 3. 2018.

TOFU POGAČICE


Za ovaj predivan recept je glavni krivac moj sin koji uspešno prelazi u vegane i uželeo se pogačica sa sirom.

Imam već nekoliko verzija pogačica na ovu temu. Prva je ona glavna POGAČICE 1:1:1 (klikni da vidiš recept), od koje je sve počelo jer je to bio početak hrono ishrane. 

Zatim su nastale još jedne predivne sa istim receptom ali uz dodatak pecivo praška POGAČICE SA SIROM  (klikni da vidiš recept).

A danas je i dalje sve to isto, ali uz neke nove promene i opet se dobio prelep recept.


- 100gr dozvoljenog gluten brašna
- 100gr maslinovog ulja
- 100gr tvrdog tofu sira
- 40gr seme konoplje
- soli po ukusu

Konoplja nije bila u planu ali mi je u zadnjem momentu došlo na ideju da bi trebala da mu pojačam proteine.


Svi znamo da se maslinovo ulje zgusne na hladnoći i da bude u prilično čvrstom stanju. Tako sam se i ja dosetila da bi najbolje bilo da upotrebim to ulje i smislila strategiju da mi to sve pođe za rukom kao kada ih pravim sa hladnim maslacem.

U činiju sam prvo usula brašno, napravila udubljenje u sredinu i usula ulje. Zatim sam tu činiju iznela na terasu, tamo je hladnije nego u frižideru jer je kod nas početkom marta debeo minus.

Kada je ulje pobelelo i steglo se kao da je puter, dodala sam tofu narendan na krupno rende i semenke konoplje. Sjedinila i razvila. Tu nema šta da se dugo mesi, samo je bitno da se sve sjedini. Ceo proces ne traje ni minutu.


Razvila sam debljine nešto manje od 1cm. Postupak vidite na fotografijama. Bez obzira što su sve namirnice bile jako hladne, ipak sam žurila sa izradom jer nisam baš bila sigurna kako će se ulje ponašati ako  počne da se greje.

Rernu sam zagrejala na 220C. Kada sam ubacila pleh sa pogačicama smanjila sam na 200C i peklo se tačno 15 minuta.

Nisu dobile nikakvu boju jer nisu mazane odozgo. Takođe  kada sam ih vadila iz rerene  bile su meke ali  dok su se hladije postajale su čvršće.


Predivan spoj mirisa i ukusa. Svi smo zadovoljni, tako da će ovo testo biti iskorišteno i za slatke varijante jer je tofu univerzalan, podjednako prija i sladak i slan.

Zaboravila sam da napišem da sam upotrebila meku speltu, mada se to i vidi po boji. Upotrebila bih neko drugo integralno brašno kao što su raž ili ječam ali moj sin ne voli baš takva brašna, zato je izbor pao na meku speltu.


Od ove količine namirnica sam dobila 34 pogačice debljine ~1cm i prečnika 4cm. 




Нема коментара:

Постави коментар