22. 12. 2017.

VANDINA TORTA



Čokoladna kora:

- 6 jaja
- 6 kašika šečera
- 5 kašika mlevenih oraha
- 1 kašika brašna
- 2 kašike neskvika
- 1 pecivo prašak
- 150ml soka od pomorandže

Kora bela:

- 5 belanaca
- 200gr šečera
- 80gr seckanih oraha
- 80gr seckanih badema
- 50gr seckanog suvog grožđa
- 50gr seckanih suvih brusnica
- 1 kašika mekog brašna

Fil:

- 5 žumanaca
- 2 litra punomasnog mleka
- 320gr gustina
- 150gr šećera
- 4 kesice vanilin šećera
- 400gr butera
- 300gr šećera u prahu
- 400gr mlevenih oraha
- 160gr žele bombona

Posipanje:

- kokos u boji i šećerne mrvice

Pripreme:

Staviti 1,5 litar mleka da provri na slaboj vatri, uspite kristal šećer i vanil šećer, a sa ostatkom mleka dobro promešajte sa gustinom i žumancima. Kada mleko provri uz stalno mešanje dodajte pomešan gustin. Brzo će da se zgusne ali nastavite da mešate još oko minut, sve vreme na slaboj vatri. 

Fil treba da se skroz ohladi, a za to vreme mogu da se peku kore.

Dimenzije pleha u koji sam pekla čokoladnu koru su 44x32cm.
Dimenzije pleha u koji sam pekla belu koru su 34x23cm.

Ulupati belanca u čvrst sneg, pa dodati šečer i žumanca. Zatim nastaviti dalje špatulom mešati uz lagano dodavanje prethodno pomešanih u drugoj posudi mleveni orasi, brašno, neskvik i pecivo prašak. Pleh obložiti papirom za pečenje, izručiti smesu i ravnomerno rasporediti po celom plehu. Rerna treba da bude zagrejana na 200C, kad ubacite pleh smanjiti na 180C. Brzo bude kora pečena ali voditi računa da ne presuši.

Meni je to bilo za 2 kore, pa sam belu koru pekla u duplo manji pleh. Belanca ulupati u čvrst sneg sa šečerom. Zatim nastaviti dalje pažljivo mešati sa špatulom ostatak namirnica za belu koru. U pleh staviti papir za pečenje i izručiti smesu koju ćete pažljivo rasporediti po celom plehu ravnomerno. Rerna treba da bude zagrejana na 180C ali kada stavite pleh smanjite na 150C. Vodite računa da vam kora ostane bela ali dosta duže će se peći od prethodne kore.

Kada se smesa za fil skroz ohladila, u nju treba dodati buter koji je ulupan sa prah šečerom i nastaviti dalje mikserom da se muti dok se smesa skroz ne sjedini. Odvojiti po strani 1/4 te smese jer će nam ona trebati da sa njom obložimo celu tortu na kraju. U ostale 3/4 smese dodati mlevene orahe, sitno seckane žele bombone i sve dobro promešati. 

Čokoladnu koru sam prerezala da dobijem dve kore. Obe kore sam poprskala sa sokom od pomorandže. Filovala sam crna kora + fil + bela kora + fil + crna kora i na kraju celu tortu fino nafilovati onim ostatkom fila. Posula sam je sa kokosom u boji i mrvicama šećernim.

Kao što možete i sami da zaključite torta je baš bogata. Pokušala sam da je izmerim ali nisam uspela jer moja vaga meri do 5kg.

Ova na kraju fotografija je uslikana pre nego sam tortu obložila sa zadnjim filom. Kako će presek izgledati neću znati ni ja, jer torta sutra putuje za božićni poklon. Očekujem da će presek jako lepo izgledati jer bela kora je sva prepuna svega seckanog. Mada i fil ima isto šansu da izgleda fino sa orasima i žele bombonima.

Kao što ste i sami mogli primetiti torta je rađena na asocijaciju "Katarina torta". Mada ne znam kako glasi pravi recept, jer meni je teško da se zadržim na pravom  receptu, pošto uvek moram da dam svoju notu, ne bila Ja ja !!


Нема коментара:

Постави коментар