22. 11. 2017.

MESNA ŠTRUCA



Blago nama sa gotovim korama, pa možemo da spremamo šta god nam dođ na pamet. Tako je jutros bila ova divna mesna štrudla ali bi trebali da je nazovemo lažna, jer stvarno nije testo za štrudlu.

Potrebne namirnice za mazanje kora:

- 4 jaja
- 400ml kefira
- 1 pecivo prašak
- so po potrebi
- 300ml brašna

Potrebne namirnice za nadev sa mesom:

- 800gr mleveno goveđe meso
- 1 veći crni luk
- 2-3 čena belog luka
- seckano lišće peršina
- so, biber
- 100ml ulja

- 500gr speltinih kora kupovnih
- susam za posipanje


Nije mi bila namera da ovo spremim. Kupila sam kore i meso da napravim burek ali mi namere promenile u momentu. Vidim imam jaja i kefira, pa tako nastade i ovaj recept. Drago mi je da sam ga uradila jer je zaista ukus divan. 

Prvo sam stavila da se dinsta meso. Luk sam iseckala na kockice i stavila u zagrejano ulje da se dinsta. Dodala sam kašičicu soli i na vrh noža sodu bikarbonu da bi se luk brže izdinstao i pustio više safta. Posle 5 minuta sam dodala meso, beli luk na sitno rende nariban, biber i seckano peršin lišće.

Temperaturu sam smanjila na 1/2 i sve vreme držala poklopljeno dok se dinstalo, da saft ne bi ispario. Brzo se izdinstalo jer goveđe meso se brže dinsta od svinjskog sbog svoje krtosti.



Kore su speltine. Primetila sam kad radim burek sa kupovnim heljdinim korama bude sve jako suvo kada se ohladi. Speltine kore budu savršene i kada se burek ohladi.

Sastojke za mazanje kora usuti u činiju i mikserom izmutiti. Kada kefir do]e u dodir sa pecivom praška dolazi do burne reakcije i sve zapeni, tako da vas to ne brine.

Količinu kora podelite na 3 dela. Kod mene je bilo 13 kora, jednu sam ostavila u zamrzivač za neki drugi put. Odredite adekvatan pleh za pečenje i filovanje kora može da počne. Volim uvek da stavim papir za pečenje u pleh jer mi je tako posle manje posla oko pranja.


Treba da dobijete tri štrudle i svaku koru da premažete sa smesom za mazanje. Mora i da vam ostane da na kraju odozgo namažete štrudle. Vodite računa kako ćete rasporediti smesu da svaka kora bude podlednako isto namazana.

Nadev sa mesom će trebati da se podeli na 3 dela.

Uglavnom treba da u jednu štrudlu bude 4 kore. Prvu koru namažite smesom za mazanje i preko nje stavite drugu koru. Tako ponovite sve do četvrte kore. Kada ste namazali i četvrtu, preko nje rasporedite 1/3 smese od mesa. Uvijte štrudlu ali nemojte da je jako stežete jer će da popuca prilikom pečenja. Postupak ponovite 3 puta i ne zaboravite da ostavite smese za mazanje kako bi imali i za odozgo po korama.


Kada ste ih sve nafilovali i poređali u pleh za pečenje, odozgo ih namažite i bogato pospite sa susamom ako volite, mada zaista obogati ukus.

Dok sam mazala kore rerna se zagrevala na temperaturi do 220C. Kada sam ubacila štrudle u rernu smanjila sam temperaturu na 180C i ostavila tako da se peče tačno 60 minuta. Možda će kod vas biti neki drugi vremenski period. Vi svakako vodite računa. Vino se vidi kada je pečeno. Na temperaturi od 180C ne može da izgori, tako kada vidite da odozgo ima finu pečenu boju i u sredini je sigurno dobro pečeno.

Pošto je ovo jelo veoma složeno zbog svih kombinacija namirnica, dovoljno je da eto ponekad u 20 dana sebi ispunite želju. Nemojte jesti u prvom mesecu restrikcije. 


U receptima  za ove "lažne" štrudle, ide obavezno ulje u smesu za mazanje. Meni je više odgovaralo da ulje iskoristim za dinstanje luka i mesa. Ako vi budete koristili heljdine kore, obavezno ulje stavite u smesu za mazanje, jer su one mnogo suvlje i treba ih drugačiji proces. Tu se onda menja recept, jer bi trebalo i kefir smanjiti na 300ml. Tada bih ja prvo luk i meso izdinstala na ulju, pa kad bude gotovo procedila, i to ulje usula u smesu za mazanje. Tako heljdine kore ne bi pokupie svu tečnost prilikom pečena i štrudle će biti sočnije.


Moram još da dodam, fotografisala sam štrudle tek kada su se skroz ohladile, da bih mogla fino da ih sečem. Inače, kada su se ispekle bile su baš fino narastile ali dok su se hladile malo su spale. Sada mi je žao što ih nisam fotografisala odmah kada sam ih izvadila iz rerne.


Нема коментара:

Постави коментар