3. 3. 2015.

BORANIJA KAO PRILOG



I konacno dosla na red i boranija. Bas sam joj se obradovala. Za pocetak to je samo obicno spremljena da bi bila prilog nekom dodatku. Moj sin ce je obavezno pomesati sa kiselom pavlakom 1%mm. Drugi sin je nece ni pogledati jer je boranija jos uvek za njega "bljak". Kod mene je prosla tako kako je vidite. Solo, bez ikakvih dodataka i mnogo mi se svidela.

Uglavnom na ovaj nacin spremljena je osnovno spremanje za vecinu jela koja bi spremili sa boranijom. Sve sledece sto joj uradite ili dodate to vec prelazi u finese. Posto je boranija povrce koje moze da se sprema na bezbroj nacina, vec vidim da cu je i ja vama predstavljati u bezbroj varijanti.


- veca gromila mlade boranije
- 3 glavice crnog luka
- 1 kasika dozvoljenog ulja
- so, biber, zacini

Sto mladja, to sladja. Boraniju ocistiti od krajeva i prerezati samo na pola. Mada nekad je ne prerezem, vec samo odsecem krajeve. Luk ocistim i isecem na kockice. Luk stavim da se dinsta na kasiku ulja malo posoljen. Obavezno drzim poklopljeneo da sacuvam sto vise njenog soka, da ne bi dodavala vode. Kada luk postane staklast ubacim opranu i ociscenu boraniju i ostavim da se polako dinsta na slaboj vatri, poklopljeno. Meni se boranija dinsta dok ne bude skroz gotova. Od zacina sam koristila, so, biber, crni przeni luk u prahu, sveza 2 cena belog luka sitno naseckanog, kasiku suvog vlasca. 

Vode nisam uopste dodavala, bilo je dovoljno to sto su luk i boranija pustili sok prilikom dinstanja. Boranija je bila skroz mlada i sveza, tako da je brzo bila gotova, a mi i volimo kada  pomalo ostane krskava.

Ovo je nase prvo jelo od povrca koje je bilo zabranjeno u restrikciji na hrono, a dozvoljeno je u dukanu. Sto sto se tice dozvoljenog povrca, potpuno je identicno sa dukanom u II fazi i sa hronom u restrikciji. Eto, jedino se boranija poklopila da dozvoljena u IIfazi dukana i vanrestrikcije na hrono.

Mlada boranija je divno i ukusno povrce, tako da ce biti dosta recepata sa njom, jer moj stariji sin je obozava i znam da ce je sada cesto traziti.


Нема коментара:

Постави коментар