22. 2. 2015.

SEJTAN = BILJNO MESO - Dr Dukan recept



Sejtan ili seitan je jelo od punog pšeničnog zrna, bogato bjelančevinama. Radi se o pšeničnom glutenu koji u prehrani gotovo u cijelosti može nadomjestiti potrebu za mesom. Jela sa sejtanom pripremaju se na isti način kao i jela s mesom. Potječe iz kineske kuhinje, a u zapadnim zemljama rabi se najčešće u makrobiotičkoj i vegetarijanskoj prehrani.

  Sejtan se može pripremiti i kod kuće od pšeničnog brašna T-850 ili T-1100. Zamijesi se ne pretvrdo tijesto s mlakom vodom, potom ostavi mirovati neko vrijeme u mlakoj vodi i nakon toga započinje proces ispiranja škroba. Tijesto se naizmjence ispire mlakom i hladnom vodom, te nakon svakog ispiranja ocijedi, a ispire se dok voda ne postane bistra. Postupnim ispiranjem dobiva se gumasta smjesa, tj. gluten. Dobiveni gluten se zavezan u gazu, kuha u slanoj vodi oko jedan sat. Umjesto soli vodi se može dodati sojin umak. Dobiveni se svježi sejtan dalje koristi umjesto mesa, mariniran u sojinom umaku i po želji s ostalim začinima. Osim odrezaka, priprema se i poput ćevapa, pljeskavica, služi kao nadjev za sarme, paprike, dodatak povrću, pizzi i razna druga jela.

Sejtan sadrži do 70% proteina i vrlo nizak procenat masti i ugljenih hidrata. Lako je svarljiva namirnica i brzo se apsobuje uz visok stepen iskorišćenja. Daje snagu, vitalnost i brzo zasićuje. Pogodan je za ishranu dece, sportista i svih onih koji troše dosta energije. Kako je po sastavu gotovo čist protein, idealan je za one koji vode računa o kilogramima. 

(podatke sam prikupila sa  Wikipedije)


Tako se to radi kada se pravi sejtan od brasna psenicnog. Ja sam ipak kupila gluten brasno i proces spremanja sejtana skroz prekratila. Imala sam 1/2kg gluten brasna i zamesila sam ga sa 1 litrom vode. Mozda sam mogla staviti jos vode, ali imala sam spremljeno samo litru, jer sam mesila u mikseru. Dok sam se ja okrenula da nalijem jos vode, gluten se vec pretvorio u masu. 

Za masu sam upotrebila

- 1/2kg gluten brasna
- 1 litar vode
- so, biber, zacini

Voda za kuvanje glutena

- voda
- kasikicu bibera u zrnu
- 2 lovorova lista
- 1 list bosiljka
- kasika vegete
- seckan suseni vlasac

Kada sam samesila gluten, stavila sam vodu u veliku serpu jer sam racunala na to da ce se masa udvostruciti dok se bude kuvala. Ubacila sve zacine i kada je voda provrila spustila sam gluten masu u vodu da se polako kuva sat vremena.
Nisam stavljala u gazu gluten jer mi nije izgledalo da ce se se razici. Kod se gluten kuvao da postane sejtan cela kuca je mirisala kao da kuvam svatovsku supu. Vec po mirisu mi je obecavalo da ce ovo biti jedan divan i ukusan sejtan.

I zaista sejtan je toliko narastio da je serpa bila skroz puna. Posle sat vrenema sam iskljucila ringlu i ostavila tako da stoji poklopljeno sve dok se nije skroz ohladilo. Posle sam samo ostavila u frizideru da prenoci i tek danas izvadila iz vode, isekla na snicle, a nesto sam ostavila u komade pa cu to upotrebiti za gulas.

Sutra cu poceti da spremam hranu sa sejtanom i nadam se divnim receptima i fotkama.
Jako sam srecna sto cu se prebaciti na biljno meso, jer imam zelju da ponovo budem vegetarijanac, pa ce mi ovo biti lagan uvod.




Нема коментара:

Постави коментар