30. 11. 2014.

PODVARAK



Kupus je kupljen od Amiša, tako da sigurno znam da ima samo soli, nikakvi aditivi. Najverovatnije da ga ja spremam na malo drugačiji način iz navike kako to na poslu radim. Za nas troje, i još je dosta ostalo, upotrebila sam:

- 1kg kiselog kupusa ribanca
- 1/2kg dimljenog mesa
- 2 velike glavice crnog luka
- kašika ulja

Od začina sam stavila:
- biber
- crni i beli luk u prahu
- kašičicu aleve crvene paprike
- kašiku sušenog vlašca.


Kupus za podvarak obavezno operem jer uvek je jako slan, mnogo slaniji nego što mi solimo kada kiselimo. Meso sam isekla na kocke i stavila u posudu da se posebno kuva, jer dimljenom mesu ipak treba mnogo više vremena da se skuva nego kupusu. Pošto kupus ovde u Kanadi je prilično zilaviji nego onaj na našim područjima, pa moram i njega da stavim posebno u malo vode da se probari. Za to vreme na sitno iseckam crni luk i stavim da se prži na ulju. Kada se zarumeni i dobije lep miris, sklanjam ga sa ringle. Meso se kuvalo sat vremena, a kupus nekih 20 minuta. Procedila sam kupus, izručila ga u posudu i usula pržen luk i začine.  Meso sam iscedila iz vode ali vodu nisam bacila jer će mi trebati. Kupus i meso sam izmešala i izručila u tepsiju u koju će se podvarak peći. Preko sam prelila vodom u kojoj se kuvalo meso. Vode sam usula da ogrezne kupus. U zagrejanu rernu na 240C se krčkao podvarak dok voda nije ukuvala. Mislim da sasvim lepo možete da vidite i na fotografijama kako je sočan i fino ukrčkan podvarak.

U nastavku pogledajte fotopriču o Amišima, našim komšijama...















4 коментара:

  1. Анониман7.3.15. 13:33

    Zar moze dimljeno meso u hrono ishrani

    ОдговориИзбриши
  2. Anonimni, moze naravno, ali da bude domace, gde sigurno znate da nema aditiva. Za dorucak to moze da bude sve vrste "zimske carolije" od suhomesnatog. Rucak je bitno da to meso ne bude previse slano da ne bi sakupljalo vodu u organizmu. Mi ovde imamo da bupimo polubareno i poludimljeno sa vrlo malo soli jer je kratkotrajno. Vecera moze dimljeno ali ono samo da se oseca na dim, neko belo meso ili dimljena riba, naravno da nista ne bude slano....
    pozzzz

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман22.1.18. 01:44

    Amiši su neka vrsta sekte...jel tako?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne nisu oni sekta. To je narod koji nije prihvatio savremenu tehnologiju i žive još uvek kao što su živeli njihovi preci. Ustvari oni žive isto kao što smo i mi živeli na selima pre drugog svetskog rata. Nema struje, nema vode, nema motorizacije, nema ispiranja mozga deci.
      Kamo sreće da smo i mi takvi kao oni pa bi bilo više šanse za opstanak ove naše planetu koju svesno uništavamo.

      Избриши