10. 8. 2014.

KELERABA PAPRIKAS


Nesto novo, nesto staro. Paprikas je omiljeno jelo u svim domovima, ali kao sto ga u Vojvodini umeju skuvati, nema mu na daleko premca. Do sada sam nekoliko puta spremala gulas za hrono rucak, ali danas smo pozeleli nesto drugacije ili smo se mozda uzeleli naseg neodoljivog paprikasa sa piletinom. Ideja je  bila izvrsna a trud se visestruko isplatio. Svi smo srecni i zadovoljni.

-  dve velike glavice ljubicastog luka
-  desetak malih karabataka
-  3 vece kelerabe
-  so 
-  zacini razni
-  kurkuma obavezno

Luk ocistiti i iseci na sitne kockice, ubaciti u serpu sa malo tople vode. Dinstati posoljen luk dok ne postane staklast. Dok se luk dinsta, meso od bataka skinuti sa kosti i iseci na krupnije kocke. Ja uvek kupim batake bez kosti i samo ih presecen na 2-3 dela. Ubaciti ih u luk da se i oni prodinstaju. Kod se dinstaju dodati zacine koje volite. Ovog puta sam dodala so, biber, beli i crni luk u prahu, kasiku seckanog pecenog luka (gotov kupljen), kasiku susenog crnog luka na kriske, seckan suvi vlasac i zelen lisce. Po malo sam dodavala vodu tek toliko da ne zagori. Dok se meso dinstalo, za to vreme sam ocistila kelerabe i isekla sam ih na kriske kao krompir za paprikas. Ubacila sam ih u meso i jos mao sve zajedno distala. Pre nego cu naliti vodom stavila sam kasikicu kurkume umesto crvene mlevene paprike za klasican paprikas. Sve lepo promesala i dodala vode samo koliko da ogrezne sve. Kada je provrilo smanjila sam na slabiju vatru i ostavila da se krcka dok nije meso bilo skuvano. 
Keleraba brzo bude skuvana ali njoj nista ne moze da bude dok se meso ne skuva, nece se raspasti jer nije kao krompir.

Jako nam je drago da smo dobili tako divno jelo, koje podseca na paprikas ali je u istom momentu i sasvim drugacije ali divnog ukusa. Da je moj dragi tata ziv, mnogo bi mu se svidelo ovo jelo, jer on zadnjih 60 godina svog zivota nije jeo krompir uopste, jer mu se ogadio u II sv.ratu i vojsci.




1 коментар: